Author: TamingSari
•Tuesday, September 28, 2010

Maafkanku wahai Taming Sari, setelah lama kubiarkan kau di sisipan tanpa sebarang bukaan buat ingatan. Tiada lagi karangan hati buat menghias dirimu ini, melainkan berbatil rajuk yang melecunkan hati. Terkadang, seperti ingin dikuburkan saja Taming Sari tidak bernisan, kerana aku benci akan kenangan pahit yang jadi ukiran…^^

Arakian, sewaktu bangkit di subuh hari, sekonyong-konyong kelopak ini dibuka, hati berderum tak keruan. Entah kenapa tiba-tiba sedih bersendirian. Dada seperti dicengkam keluar wayar-wayar uratnya berselirat. Hilang punca. Semalamnya tiada mimpi ngeri yang diputarkan di layar tidur. Rupanya aku cuma udang yang merentak di dalam tangguk semata...^^

Air mata berderaian lebat menghentam di jeram pipi. Aku cuba duduk bersila sambil mulut mengucap tasbih, tapi hati ini masih ralat dipujuk. Lalu tangan tergerak mencapai kitab tafsir di sisi katil. Aku menebuk halamannya secara rawak. Ini yang aku jumpa, Surah Yunus, 64 – 66. Bismillah.




64. Bagi mereka berita gembira di dalam kehidupan di dunia dan (dalam kehidupan} di akhirat. Tidak ada perubahan bagi kalimah-kalimah (janji-janji) Allah. Yang demikian itu adalah kemenangan yang besar.

65. Janganlah kamu sedih oleh perkataan mereka. Sesungguhnya kekuasaan itu seluruhnya adalah kepunyaan Allah. Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

66. Ingatlah, sesungguhnya kepunyaan Allah semua yang ada di langit dan semua yang ada di bumi. Dan orang-orang yang menyeru sekutu-sekutu selain Allah, tidaklah mengikuti (suatu keyakinan). Mereka tidak mengikuti kecuali prasangka belaka, dan mereka hanyalah menduga-duga.

Kau selayaknya di “kerusi” itu, Maha Melihat lagi Maha Mendengar...^^


Photobucket

|
This entry was posted on Tuesday, September 28, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On September 28, 2010 at 8:11 AM , hartini said...

what's wrong bro???..it seems that u're having a big probs.....la tahzan innAllaha ma'ana...

 
On October 1, 2010 at 8:49 PM , TamingSari said...

^^..xdo gapo mimi, sajo jah buat2 karangan skit..rindu plok nk buat pah masuk kejo nih..hehe

 
Related Posts with Thumbnails

Stay Healthy ^ ^

Ts